Bekalan.........

" Selidikilah masa lalu dan masa sekarang anda, kerana hidup ini terdiri dari berbagai pengalaman yang berkesinambungan, seseorang harus keluar darinya dengan membawa kemenangan seperti MUTIARA gah bersinar BAHAGIA tatkala keluar dari cengkerangnya "

Friday, September 17, 2010

Orienteering

21.08.2010 Minggu ini kami belajar mengenai ORIENTEERING pula. Tapi minggu ni cuma belajar teori sahaja sebelum kami didedahkan dengan praktikalnya. Mulanya En Hisyam telah memperkenalkan kami dengan beberapa peralatan yang perlu semasa aktiviti Orienteering di jalankan seperti Kad Orienteering, Kompas, peta dan beberapa alatan yang lain.

Sebelum itu, kami telah di ajar tentang cara menggunakan kompas tetapi mengikut En Hisyam pada praktikalnya nanti selalunya peserta jarang menggunakan kompas... walau apa pun kena ambil tahu juga kan. Mula-mula memang pening juga nak belajar guna kompas ni tapi berkat kesabaran dapat juga aku mengikuti pembejaran hari ini dengan jayanya..alhamdulillah.

Semoga apa yang telah dipelajari hari ini dapat digunakan semasa praktikal nanti..mudah-mudahan.

Mengikut En Hisyam aktiviti orienteering ini juga selalunya menguji minda kita sebagai peserta. Kena pandai baca peta dan berfikir dengan pantas.


Contoh Kad Orienteering yang akan dibekalkan kepada setiap peserta


Inilah kompas yang akan digunakan dalam aktiviti ini

No comments: