Bekalan.........

" Selidikilah masa lalu dan masa sekarang anda, kerana hidup ini terdiri dari berbagai pengalaman yang berkesinambungan, seseorang harus keluar darinya dengan membawa kemenangan seperti MUTIARA gah bersinar BAHAGIA tatkala keluar dari cengkerangnya "

Sunday, October 3, 2010

Abseiling /Orienteering (Praktikal)

02.10.2010. Hari ini 2 lagi aktiviti out door secara praktikal kami laksanakan. Awal pagi kami buat Orienteering dahulu. Dalam aktiviti ini aku telah digandingkan dengan En. Lan dan kami telah menamakan kumpulan kami 'ALZA' (Alia & Zailan). Mengikut arahan En Hisyam kami dikehendaki membuat 7 check point bermula dengan CP0 - CP6 dan selepas itu kami telah di lepaskan sebagai peserta dan ALZA dikehendaki mencari chech point WAJA dannnn akhirnya ALZA telah menjadi kumpulan ke-2 terpantas.... tahniah...
Jam 1100 hrs kami semua diarahkan naik ke tingkat 11 Menara 1, UiTM...jeng3 sampai lah masanya praktikal untuk abseiling dilakukan....mak kecutnya perutttttt..tapi akan ku harungi jua...insaallah..
En Hisyam telah menetapkan giliran... ha... aku turn no 8... apalagi aku pun mula memakai semua peralatan yang di wajibkan seperti yang telah dipelajari dalam kelas abseiling (teori). Semakin dekat giliran aku, semakin jantung ku berdenyut kencang... sampai la giliran aku...ha3
Sewaktu melangkah pagar tu..sesungguhnya tuhan je yang tahu... tapi aku wat maintain je.. lepas tu rupa2nya bila dah mula baru biasa je...alah tak lama rupanya cuma ambil masa dalam 15 minit je nak sampai kat bawah... uhhhh lepas hutang aku... sampai bawah gigil tu ada la... tapi macam dah bayar hutang RM1000.... legaaaa.
Ini gambar2 sepanjang aktiviti di jalankan:-


Sebelum Orienteering & Abseiling


Lengkap dengan peralatan Abseiling....tunggu giliran je..


Percubaan sebelum turun..


Ketika ini la yang paling berdebarrrr


Dah cool & selesa..


Alhamdulillah....berjaya akhirnya..yahoooo

Aktiviti hari ini telah berakhir dan segalanya telah berjalan seperti yang dirancang. Sessi pembelajaran hari ini tamat jam 2.00 petang. Semua telah berjaya menjalankan abseiling dengan jayanya.

No comments: