Bekalan.........

" Selidikilah masa lalu dan masa sekarang anda, kerana hidup ini terdiri dari berbagai pengalaman yang berkesinambungan, seseorang harus keluar darinya dengan membawa kemenangan seperti MUTIARA gah bersinar BAHAGIA tatkala keluar dari cengkerangnya "

Friday, October 22, 2010

Final Camp (Part 2)

10.10.2010 (AHAD)
Pagi - Seawal pagi kami bangun dan terus dengan aktiviti senaman pagi. Selesai senaman pagi.. kami teruskan dengan aktiviti tuibing... ha..ha.. aktiviti menyusuri sungai dengan menggunakan tiub. Kami bertolak ke tempat permulaan dengan menggunakan lori UiTM. Sampai di tempat permulaan kami telah didedahkan dengan cara menyelamatkan diri sekiranya terjatuh dari tiub. Setelah semua ada, kami telah memulakan perjalanan secara berkumpulan. Ada diantara kami menggunakan kayak. Seingat aku, kami menyusuri sungai yang deras itu selama hampir 4 jam. Sepanjang perjalanan berapa kali aku hampir terbalik kerana berlawan dengan air sungai yang deras itu. Tapi semua selamat akhirnya... sampai di tapak perkhemahan, kami sempat berendam sekejap dalam sungai tersebut. Kemudian kami makan tengahari dan mandi untuk siap sedia dengan aktiviti orientering pula.



Petang - Kami semua telah diberi tugasan untuk membuat orientering. Kawasannya hanya sekitar kawasan perkhemahan kami..setelah selesai menanda kami bertukar dengan sesama kumpulan untuk mencari pula..selesai orientering... kami di suruh untuk bersedia dengan aktiviti lain pula..
Malam - Malam kami dibawa dalam aktiviti "night walk". Kami telah dibekalkan dengan sebatang lilin yang menyala(amanah) untuk di bawa sepanjang perjalanan seorang diri. Bayangkan lah berjalan sorang dengan lilin di tangan (tak boleh padam)tengah malam... penuh debaran.. tapi alhamdulillah sampai juga ke tempat berkumpul dengan selamat dan lilin masih terpasang.

No comments: