Bekalan.........

" Selidikilah masa lalu dan masa sekarang anda, kerana hidup ini terdiri dari berbagai pengalaman yang berkesinambungan, seseorang harus keluar darinya dengan membawa kemenangan seperti MUTIARA gah bersinar BAHAGIA tatkala keluar dari cengkerangnya "

Sunday, October 3, 2010

Kayak

18.09.2010. Tibalah masanya aktiviti kayak dilakukan. Bila sebut pasal kayak ni ingat masa muda2 dulu...sememangnya kayak ni dah sinonim dengan aku sejak mula2 aku dalam polis dulu. Tapi cite lama...Dulu, aku aktif dalam sukan kayak ni, masa tu kat Johor...pernah group kami 'PDRM Johor' pergi tournement sampai Tanjung Pinang, Indonesia selain sekitar Johor. Bab Expidisi tu jangan cakap la, pernah ikut berkayak dari Segamat hingga Tanjung, Muar (4 hari 3 malam) memang best. Lagi satu dari Mersing expidisi pulau ke pulau sekitar Mersing (4 pulau - 5 hari 4 malam). Bab terbalik dalam laut, biasa la.. pernah aku kena suntikan sebab dah tersentuh dengan obor2 (lama sangat dah terbalik dalam laut)....tapi tu 9 tahun dulu (masa tu tengah slim lagi) aku berhenti aktif mulai berkahwin & bertukar ke IPD Petaling Jaya.
Hari ini kenangan lama terimbas. Aku belajar semula mengenai kayak. Hari ini bertempat di Tasik, Shah Alam aku bersama rakan2 yang lain diperkenalkan oleh En Hisyam dengan kayak. Syarat En. Hisyam kami semua wajib terbalik dan naik semula ke atas kayak so...
Sampai turn sku dan K.Mas, kami naik kayak dan berkayak ke tengah sedikit dan dalam kiraan 1.....2....3....bowwwww terbalik la kami dalam tasik, cepat2 masing2 selamatkan diri dan langkah pertama terbalikkan semula kayak kepada keadaan asal, kemudia saling bantu-membantu untuk naik semula ke atas kayak. Alhamdulillah semuanya berjalan seperti di jadualkan... bagi aku lepas 1 hutang pada En. Hisyam (ha3 sorry En. Hisyam). Di bawah aku pamerkan gambar2 sepanjang aktiviti berlansung.


Aku telah digandingkan dengan Kak Mas...


Opssss dah dalam air.....selamatkan diriiii


Keadaan kami tengah berusaha....


En. Hisyam tetap maintain.....

No comments: