Bekalan.........

" Selidikilah masa lalu dan masa sekarang anda, kerana hidup ini terdiri dari berbagai pengalaman yang berkesinambungan, seseorang harus keluar darinya dengan membawa kemenangan seperti MUTIARA gah bersinar BAHAGIA tatkala keluar dari cengkerangnya "

Sunday, July 18, 2010

PLK PDRM

Masih ingat lagi ketika aku telah ditawarkan untuk menyambung pengajian Diploma Sains Sukan di UiTM, Shah Alam dengan tajaan penuh oleh PDRM. Perasan gembira bercampur keliru serta terasa macam tak percaya berselang-seli. Masa tu, tidur pun tak lena, pening pun ada. Ia lah boleh ke aku teruskan impian untuk ke menara gading yang telah lama terpendam dengan pembahagian masa bersama keluarga, suami, anak, kerjaya juga pelajaran yang bakal dihadapi, dengan title isteri, ibu, anak, pekerja dan sebagainya. Perasaan bercampur baur jadinya…..tapi itu 4 tahun lepas.

Alhamdullillah….. sekarang semuanya telah di atasi dengan sebaiknya. Sekarang dah masuk semester ke 7, bermakna tinggal 1 semester sahaja lagi untuk aku memengang diploma yang menjadi impian ketika di alam persekolahan dulu dan syukur kepadaNya aku telah ke tahap ini tanpa ada subjek yang perlu diulang, walaupun markah pun cukup-cukup je.

Terlalu bayak pengorbanan yang telah dilakukan….. banyak suka dan dukanya untuk aku di tahap ini. Pada mereka yang tidak melaluinya mungkin menganggap ia tiada apa tetapi tidak aku untuk mendapatkan segulung diploma bukan mudah. Ramai rakan-rakan sering bertanya….’dah abis belajar lum… bila dijawab dah masuk sem 7, masing-masing cakap .. iye, kejap je dah nak gred’. Sesungguhnya mereka tidak tahu pengorbanan demi pengorbanan yang telah aku alami untuk sampai ke tahap ini.

Jika hendak diceritakan tentang pengorbanan itu, rasanya tidak cukup dalam sehari membacanya tetapi biarlah saya simpan ia menjadi kenangan dan biarlah ianya menjadi dairi hidup aku… untuk aku jadikan pedoman di masa hadapan.

Kadang-kadang aku sendiri tidak percaya….’aku telah bergelar graduan’… mungkin itu ini akan menjadi satu imprirasi setidak-tidaknya kepada anakku. Bolehlah aku menjadi contoh kepadanya dimasa akan datang… insaallah..Amin.

6 comments:

ShAriFfAh NoR Binti Mohd Din said...

apapun tahniah kerana dapat sampai ketahap sekarang...yang penting teruskan sehingga berjaya... good luck!

HiCMat said...

terus jangan tak terus

Mutiara Bahagia said...

Thank a lot... kepada yang memahami, semoga dengan berkat doa yang diberi akan termakbul juga segala impian.. Thank You So Much.....

DeQla said...

atas semangat serta kegigihan kita selama ini..ucapan tahniah diatas usaha kamu sahabat.

Nursaza said...

Alia..kalau dah pandai buat blog tu..tolonglah ajarkan saya

REDZUAN said...

mcm dah otai je blog ni.. he he